BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

nofrillz

2010-07-01

Plastiko sriuba virs dulkių siurbliais ir/ar dirbtine sala

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 22:28

Nepasakyčiau, kad labai seniai sužinojau, jog visą savo plastikinį ir vienok puikiai perdirbamą mėšlą žmonės ne tik užkasinėja į žemę, bet pila į jūras ir vandenynus, kuriuose formuojasi šimtai kvadratinių kilometrų ploto ir keliasdešimt metrų gylio plastiku prisodrintas sluoksnis, kurio dalelių prisiryja ir šimtais tūkstančių per metus miršta jūrų gyvūnai ir pauščiai.

Aišku, niekas nieko nesprendė, nes juk čia ne gi 50 tūkst. galonų naftos, pasipylusios iš BP platformos.

Labiausiai plastiku apšiktas Ramusis vandenynas, o vasarį amerikiečiai varė pažiūrėti, kas darosi Atlante ir pasiaiškinti, ar mes galiausiai su žuvimi suvalgome savo iškrėstą vandenin mėšlą ar ne. Nes jei valgome, tai pasivaišiname puikiais papildais, kurie yra sudėtinė plastiko dalis.

Na bet ilgai niekas iš esmės nieko nedarė, kaip visada pašnekėjo kaip negerai, nusipaišė žemėlapius, rodančius apsišikimo mąstą.

Ir čia babam - tą pačią savaitę iššoka dvi  iniciatyvos, susijusios su problema. “Electrolux”, norintis gaminti daugiau dulkių siurblių iš perdirbto plastiko, žada prisigriebti plastikinių šiukšlių iš 5 vandenynų ir jūrų, tame tarpe Baltijos.

Neskelbiama, kiek tonų ten jie ruošiasi sugriebti, tačiau iš dizaino pozicijų įdomu, jog plastikas bus panaudotas siurblių korpusams gaminti ir tie siurbliai bus unikalūs - kaip įsivaizduoju persiliejančiom įvairiom plastiko spalvom ir su užrašu iš kokios jūros jis išgriebtas.

Tuo tarpu olandų mokslininkai sugalvojo padaryti dirbtinę Havajų dydžio salą.

Na, jei būtų menininkų inicatyva, tai sakytum - visiška utopija, bet šiaip turbūt būtų nerealiai sėkmingas turistinis destination. Reiktų kad arabų šeichai investuotų ir atidarytų ten kokį Gugenheimo filialą. O kartu ten išeksponuotų gerą dalį to visiškai pathetic šiuolaikinio meną nuo Varholo iki Hirsto, kuris dažnai vertas tik tiek, kiek jam panaudotos medžiagos.

Rodyk draugams

2009-07-08

rentgenas pirkėjo krepšeliui | 2

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 20:03

prieš metus nurentgenavau savo pirkinių krepšį ir praktiškai viešai pasižadėjau pasitaisyti. ką gi - metai jau apsisuko ir tenka revizuoti pažadus ir pasiremti naujausia privačia statistika.

1. būdos kaštų nesumažinau, jie netgi padidėjo 14%, tačiau paguoda ta, kad nebeprisidedu prie dalkios pelnų augimo. apskritai būdos dalis mano krepšelyje padidėjo nuo 34 % iki 46%, kas šiaip nėra gera žinia visų kitų prekių pardavėjams ir paslaugų teikėjams.

2. stabilią 7% dalį mano krepšelyje užimantiems svaigalams per pastaruosius metus išleidau 14% mažiau. dėkui iki premia kortelei.

3. ėdalui sutaupyti nesitikėjau ir, nors daugiau galvojau ką perku, išleidau 8% proc. daugiau, o pietums net 27% daugiau. blogai ir tai, kad maisto dalis išlaidų krepšyje išaugo nuo 11% iki 14%, o pietų nuo 6% iki 9%.

4. linksmoji dalis - drapanos, kurių išlaidų dalis mano krepšyje smuko nuo 23% iki 9%, faktiškai išlaidas sumažindama 67%. аčiū ir tinkai ir secondhandam, parduodantiem naujas benetton velvetkes už 3lt.

5. įdomus reikalas ir su skaitalais, kurių išlaidos emule, mainyk ir sena dėka sumažėjo net 80%, nors skaičiau ne mažiau, o gal ir daugiau.

6. tiesa, dėl eksperimentų su “žaliais” produktais kosmetikai išlaidos padidėjo, tačiau gymams ir kitoms procedūrėlėms - sumažėjo gerokai.

taigi vienintelis dalykas, kurį reiktų pareguliuoti - pietūs, juolab kad pasitenkinimas iš gaunamos kokybės gana abejotinas. kai kurios įstaigos dar nesusiprotėjo, kad kainą reiktų pamažinti kokių 20-30% porcijų sąskaita.

Rodyk draugams

2009-05-26

sos: ar brandingas “dirba”?

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 22:25

iš tiesų marketingas buvo įtikinęs mane, jog vartoju brandus  - atminkime bandymus nupasakoti savo dienotvarkę vartojamų produktų logotipais. ir kad mano vartojimas yra tų brandų marketingistų ar reklamistų nuopelnas.

bet ėmiau ir susimąsčiau, ką iš savo vartojamų produktų pasirinkau dėl brando. ėhėėėė, pasakysit - visi neigia, kad yra veikiami reklamos/pijaro/nlp/whateva.

bet aš imu ir paanalizuoju savo apsipirkimus:

1. еinu į tą parduotuvę, kuri yra arčiausiai namų - nepriklausomai nuo asortimento, kainų ar aptarnavimo. juolab, kad šia prasme idealios parduotuvės nėra.

2. maistas: duoną perku tą kuri minkštesnė, pieną, tą, kurio galiojimo laikas ilgesnis, daržoves ir mėsą tas, kurios atrodo gražiau, varškę pigiausią, pieno ir rūkytos mėsos gaminius - pagal sudėtį.  Jų kainų nežinau - lojalumą nulemia tik apčiuopiama kokybė, skonis, sudėtis. gėrimai? paragauji ir išsirenki tai, kas skanu - kaina dzin (su išmintim - dėl to neperku “red bull”).

3. drabužius apžiūriu įvairiose parduotuvėse - nulispenki, kokia etiketė, svarbu dizainas, audinio sudėtis ir jų santykis su kaina. batai - taip pat.

4. renkantis kosmetiką mane domina išskirtinai sudėtis ir patirtis panaudojus. bandžiau ir toliau bandau - reklamos visiškai ne prie ko, nes apie kai kuriuos gaminius išvis nieko nesu girdėjusi ir tai man absoliučiai netrukdo jais pasitikėti.

5. kompai, grotuvai, automobiliai - man krinta  į akį dizainas, tada bandau palyginti techninius parametrus ir kainas. simple as that.

ir kiekvienoje iš šių grupių produktų gamintojai keičiasi, kai jų produktai suprastėja, elementariai atsibosta arba jų tiesiog nėra prekyboje.

klausimas: gal visgi pasirinkimas slypi tame, koks produktas yra, o ne tame, kas apie jį sakoma?

jau geriau kompanijos investuotų į tai, kad pagamintų geriausią iš gerų, skaniausią iš skanių, švariausią iš švarių ar gražiausią iš gražių, o ne kištų pinigus į šūdo išsukimą, t.y. brandinimą? nes tų išsuktų šūdų, kurie vienas nuo kito nesiskiria, šiandienos parduotuvėse - daugiau negu reikia. o gerą daiktą, nesijaudinkit, pažinsim, tik pasirūpinkit, kad jis atsirastų ten kur reikia. čia lietuva - čia nėr iš ko rinktis, taigi naujiena, vargu, ar praslys pro akis.

taip, dizainas works - kas suoktų, koks mac’as geras, jei jo dizainas nebūtų saldainis? ir kai apžiūrinėji lentynas, pakuotės transliuojamos žinutės neišjungsi. taip pat neišjungsi to, kas parašyta etiketėje. marketingistams laikas atsibusti: duokit produktą iš didžiosios P, kainą ir pristatymą, o brando promo susikiškit į subinikes.

Rodyk draugams

2009-02-04

mainų ekonomika: finansiniai vs. prigimtiniai ištekliai

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 23:37

marijos žemėje labiausiai visiems rūpi kas išsimokėjo lišną premiją, ką veikia valinskas arba geriausiu atveju, iš kur gausim elektros kitais metais.

tuo tarpu pasaulyje, išskyrus trečiąjį, kuriam vis dar rūpi ką rytoj valgys, plinta mintys apie tai, kad tokia ekomoninė finansinė sistema, kokia buvo iki šiol, jau egzisuoti nebegalės.

protingi žmonės rogutes ruošia vasarą - buvęs rusijos oligarchas, tapęs antruoju šalies milijonieriumi, sugriuvus komunizmui - jau trejetą metų su šeima gyvena, kaip rusai sako, v glušy, ir viskuo, kas būtina, kiek įmanoma apsirūpina pats.

ir šarabanas nuo sveiko oro kitaip verda - neveltui žmogus ėmėsi diegti globalinę barterinę sistemą, tuo tarpu, kai (ne)laukiantys lito devalvavimo lietuviai iš savo ar valdžios durnumo nebesugeba nei krapo, nei česnako nei agurko savoje žemėje užaugint.

tuo tarpu lietuvoje  mainai tik žaidimų lygio ir, gaila, pavėluoto. jei mainyk.lt butų startavęs anksčiau, gal nebūtų smegenai taip lietuvaičiams susisukę, kad imtų na šyrokuju ruku gyventi avansu.


ir kas galetų paneigti, kad neilgai trukus ką mainyti turės tik tie, kurie bus sukaupę ne kritinę pinigų, namų ar mašinų, bet smegenų masę? o šių išteklių resursai šioje šalyje nesustabdomai senka.

Rodyk draugams

2008-12-28

dovanos: iš parduotuvės ar iš galvos?

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 22:06

kadangi neprisiruošiau parašyti apie dovanas prieš kalėdas, o pas youlikeit? radosi postas apie sadistinius žaislus, turiu šia tema pasireikšti.

lyg įtardama, kad šiemet pasipils visokios pliušinės/molinės/whatever karvės/jaučiai, simbolizuojantys ateinančius metus, artimiesiems apskritai įvedžiau no-gift režimą. laužytojų, aišku, atsirado - tačiau, laimei, gavau valgomą reikalą - aliejų su chili iš mark's&spenser (jau geriau būtų samsono dešra su džiovintais baravykais, nes aliejus+сhili namų sąlygomis pagaminamas lengvai ir pigiai) bei fkn žaislinę karvę.

pagal rytų horoskopą jau turiu pusę pliušinės fermos, ir būtent šių reikalų pirkimo/dovanojimo niekaip negaliu pateisinti. “kaip miela”, - pasakytų eilinė infantilė, kuriai privaloma padovanoti youlikeit aprašytus žaislus (tik kažkaip nepastebėjau nei brando, nei kur jų gauti) arba mano jau minėtą pee&poo komplektą.

grįžtant prie dovanų, kurias užskaityčiau.

1. ledo gabalėlis kokiam afrikiečiui, australui ar bent graikui. jei man - tai su įšaldyta didžiausia sodo vyšnia.

čia kaip dailidėnienės rankinės “pėdsakai lede”.

2. popierinė servėtėlė su kavos improvizacija. piešti galima bet kuo - vynu, absentu, curracao.

3. аrba kalėdų nakties stebuklas - sienos aplikacija tema “raudonųjų ir juodųjų kūnelių mūšis”.

pavyzdys iš domestic, tačiau pradėjus daryti, gims ir savi veikėjai.

\

tokių variantų gali būti n - nelygu tempia jūsų smegeninė.

taigi: viskas, kas gatava forma pirkta parduotuvėje - baisiai prastas skonis šiemet.

Rodyk draugams

2008-10-24

jam’08: krizėje gimstanti laimė

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 01:06

žiniasklaida su kasdieninėm crisis naujienom gali išvaryt iš proto.

tuo tarpu jurga jurkevičienė rašo, kad milano podiumai pribloškia prabanga (desperatiška panikuojančios gulbės giesmė), o agnė jagelavičiūtė pasakoja, kad rengtis brangiais skudurais jau blogas tonas.

pasitaiko ir tų, kurie žada, jog nėra to blogo, kas neišeitų į gera.

aš irgi prognozuoju, kad mažiausiai užsiparins tie, kurie nepasidavė masiniam trendui susikurti gliancinį interjerą bute/name, kurio tikrasis savininkas bankas, ir iki šiol vertino ne hyperiuose perkamą mainstreamą, o handmade, homemade ir dyi.

happy bus tie, kurie sugalvoja ant baltos sienos išlipdyti fetishinį koliažą, kol jo/jos nėra namie,

arba vakarais sugeba sudurstyt antklodę iš vasarinių marškinėlių skiaučių:)

ar pagaliau palieka home made uogienės ant nešildomo buto palangės.

nes kaip tyrimai rodo, laimės kiekis nuo iki šiol gerėjusios gyvenimo kokybės tiesiogiai nepriklauso. augant babkių kiekiui, kažkodėl laimės padidėja tik pačioj pradžioj, o po to pradeda nevaldomai mažėt.

nes dirbama vis daugiau ir daugiau, ir tik tam, kad nusipirktum, išlaikytum ir updatintum laimės iliuziją.

jei krizė nužudys reklamą, super, nes kaip žinia, reklama daro žmones nelaimingus, kad jie kažko neturi.

jei iš bado nužus mados diktatoriai, kurie kasmet mus parina, kad mūsų batų nosys (per bukos ar per smailos) ar pakulnės (per storos ar per plonos) - išėjo iš mados, bus puiku.

gali nužūti ir bankai, nes jie verčia žmones mutuoti į būtybes, užprogramuotas vartoti tai, ko dar nesukūrė, ir klimpti į skolas, ir dirbti vis daugiau, ir pirkti vis daugiau, ir klimpti vis labiau, ir dirbti vis daugiau ir t.t.

kartu šėko tegu eina pjauti ir politikai, kurie neturi nieko bendro nei su gerovės kūrimu, nei su atsakomybe. ekonomikos tarnaitė tik palaiko tai, ką sukuria bankai, verslas ir reklama.

o ką mes veiksim? likusiems teks suprast, kad the only thing that rules is creativity. net ir tuomet, kai iš kirvio reikia išvirti sriubą.

this vanity fair should be over.

o jam'08, įtariu, visiems atsimins ilgam.

Rodyk draugams

2008-09-26

polution&global warming: priežasčių ir pasekmių dizainas

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 23:39

polution dizainu, žinoma, daugiausia užsiima įvairiausių teisių gynimo organizacijos - greenpeace, world wide fund ir pan.

ir tai nebūtinai plakatai apie plastikinius maišelius, kurių po truputį ima kratys lietuvos prekybtinkliai (kas pirmasis ryšis juos išguiti apskritai?). kol pas mus viso labo akį bado šūnų kakučių socialinės reklamos, wwf turi prie dusliarkos prikabinamą dūmą.

Friends of the Earth Korea praktiškai grafičiu primena iš kur atsiranda užterštumas.

o čia tos pačios srities meninis objektas iš kažkokios parodos ar bienalės.

Bet problemos konstatavimas dar ne viskas. Dizainas jau dirba ir su rezultatais. Pvz. Nel kilimas nanimarquinai


iškalbingas kilimas - privaloma dovana jav, kinijos ir indijos aplinkosaugos ministrams.

neveltui pranešama, kad šiaurės ašigalyje vos už 5 metų nebebus ledo. ir meškiukams nebebus kur dingt. nebent į vokietijos zoosodus. ir national geographic rodys ne tuos filmus, kai baltosios meškos sunkiai prasimaitina, nes negali vandeny pagauti ruonių, o tuos, kuriuose baltosios meškos skęsta arba organizuojamos jų gelbėjimo misijos.

žmogai galėtų irgi pasimelst, kad po meškų jiems neprireiktų šio andrea zittel išradimo

čia ne nojaus laivas, visų rūšių gyvūnijos ir augalijos nesusirinksi. todėl geras edukacinis daiktas - kadangi nėra nuosavos palmės su bananu ar kokoso riešutu, matyt skirtas ne užsi(pis)usiems darboholikams.

o čia tinkantis eksponatas ir prie šios ir prie valkatų temos - tom price “meltdown fleece chair“.

karoč, jei norit, kad jūsų vaikai pamatytų baltus meškiukus, eikit pradėt nuo savęs.

Rodyk draugams

2008-08-24

vasara baigias: burn the man

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 12:59

liko paskutinė savaitė iki rudens, ir man tas metas visada labiau patiko nei kiti. nes, skirtingai nei
nauji metai ar vasaros atostogos, naujas ruduo visada kažką žada.

gruodžio 31 nei jokių norų, nei pažadų sau negimsta. visa nostalgija praėjusiems ir viltis dėl naujų būna
paskutinę vasaros savaitę/dieną.

matyt, neveltui nevadoje, black rock desert, amerikiečiai savaitę iki rugsėjo organizuoja burning man festivalį, kuriame lankosi netgi google berniukai (tuomet startiniam puslapyje atsiranda spec. ženkliukas - pažiūrėsim, ar bus rytoj)

 ten uždrausta reklama, tačiau būtinas dalyvavimas, orgijos irgi ne retenybė. Festivalio metu toje vietoje iškyla ištisas miestas su keliasdešimt tūkstančių gyventojų. taip tas atrodo per google earth.

 

burning man pagrindinės vertybės - kitoks nei įprastame gyvenime  - finansine galia ir statusu neparemtas - socialumas ir visaapimantis kūrybiškumas.

dėl to čia atsiranda keli šimtai įpūdingų meninių instaliacijų, perfomansų ir spontatinių happeningų. po viso to visi išsinešdina nepalikdami nei ženklo.

Beje, festivalio pabaigoje deginamas žmogaus effigy (oi koks netinkamas pervadinimas buvusiam UT). ir skelbiama, jog tai nesisiję su jokiu kultu, sektom ar religinėm apeigom, jis nėra antras woodstokas ar socialinis eksperimentas.

šiemet festivalio tema “american dream”, ir, peržiūrėjus netrumpą sąrašą įspūdingų menininių instaliacijų, akivaizdu, kad sarkazmo netrūks.

taigi burning man jau užkeltas ant šiuolaikinio obelisko (hmm, kiek masoniška:) ir feast prasideda.

rugsėjo 1 visi sugriš į darbą su nuplėštais stogais.

Rodyk draugams

2008-08-19

vartojimo ironija

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 19:39

jau 122 metus coca-cola yra amerikietiškos svajonės, ir kartu consumerismo , simbolis. todėl ir grafinės interpretacijos ją paliečia itin dažnai.

lūžį globlalaus vartojimo kontekste žymi google, neveltui atsiradęs ant klasikinės coca-cola skardinės. šio itin vertingo prekinio ženklo kūrėjai - bičai sergejus ir laris -  užvaldys daug daugiau, nei kada nors galėjo coca-cola.

work-buy-cosume-die - puikiai logotipais išreikštas gyvenimo ciklas tiems, kurie savo gyvenimą gali užrašyti brandais.

parodijavimo imasi ne tik grafikos dizaineriai, bet ir rimti menininkai:

lauros keeble mc donald's fetišas

olle hemmendorff sūriu smirdantys nike air max 90:)

belieka pradėt nešiot brandines ausytes.

šia tematika ironizuoja ir vokietis rašytojas christian kracht “fazerlande” kalbantis apie bičą, kuris tyčia dėvi absoliučiai nuskalbtus fmcg brandus reklamuojančius marškinėlius.

Rodyk draugams

2008-08-18

made in… ar rūpi?

Tema: anticonsumerismmiss consumer @ 20:59

išpardavimai  - bent jau vilniuje - varo visu greičiu. o zara tampa didesnė už gap, t.y. didžiausia pasaulyje drabužių mažmenininke.

netyčia užklydau į terranova, ir supratau, kodėl žmonės kokiam bangladeše turbūt savaitę minta už kokius 4 litus. tam, kad pirmojo pasaulio išpindėjusieji turėtų visų rūšių/spalvų madingas rankines, maikes, šortus už kokius 14 litų.

neveltui annie leonard - viena pagrindinių anticonsumerizmo misionierių - akcentuoja, kad vidutiniame amerikos namų ūkyje, iš per pusę metų įsigytų daiktų, po šio laikotarpio išlieka 1/10/. visa kita yra tiesiog išmetama.

ir neveltui menininkas adam brandejs dar 2004 m. demonstravo “nike” batą, pagamintą iš žmogaus odos.

grįžtant prie zaros, iškart patikrinu, kur pagaminti keli mano pirkti skudurėliai - portugal, spain, india. na, sakyčiau pakenčiama, nes bent jau pirmųjų dviejų gyventojai turbūt pragyvena geriau, nei koks “terranova” išnaudojamas bangladešietis.

bet šiaip jau - žinoti, kas kur pagaminta visai sveika. kaip ir tai, kad zara, bershka, pull&bear - visi yra viena chebra.

Rodyk draugams

Naujesnis puslapis »

„WordPress“ variklis. WPMU Theme pack by WPMU-DEV.